Training Sales A

Leer effectief meer verkopen in 6 lessen

Verkopen is een vak waarvan werkgevers en klanten én de verkopers zelf het steeds belangrijker vinden dat het professioneel wordt uitgeoefend. Van jou als salesprofessional wordt verwacht dat je de technieken beheerst voor het voeren van verkoopgesprekken en onderhandelingen. Een excellent verkoper heeft daarnaast ook basiskennis op het gebied van marketingprincipes, organisatie-inrichting en commerciële processen. Daarmee ben jij in staat om een cruciale succesfactor binnen jouw bedrijf of organisatie te zijn.

Salesstijger ontwikkelde de Training Sales A; een praktijkgericht programma waar de theorie steeds op aansluit. Het programma is zo ontworpen dat in 8 onderdelen verdeeld over 6 lessen alle aspecten van het volledige verkoopproces aan bod komen. Het resultaat is dat jij als verkoopprofessional in staat bent om niet alleen je persoonlijke verkoopresultaat te laten stijgen maar daarbij ook meer impact en rendement realiseert in het belang van je klant en van je werkgever.

Door deze training:

  • leer je wat je nodig hebt om meer nieuwe klanten te trekken door verbetering van je verkooptechnieken;
  • realiseer je meer rendement omdat je vollediger inzicht hebt in de commerciële processen;
  • lukt het je beter om onderhandelingen succesvol af te sluiten omdat je weet in te spelen op het gedrag van je klant;
  • leer je steeds meer informatie uit alle contacten in je netwerk te halen zodat je kennis van de klant en zijn markt verdiept;
  • wordt je, kortom, een verkoper waar klanten graag zaken mee doen.
Onderdelen Training Sales A

Onderdelen

8 unieke onderdelen

Lessen Training Sales A

Lessen

6 dagdelen

Tijd Training Sales A

Tijd

3 tot 6 uur per lesdag

Locatie Training Sales A

Locatie

Bij jou op locatie

Deze verkooptraining Sales A onderscheidt zich door het werken in een kleine groep. De persoonlijke aandacht voor jouw leerdoelen is daarmee maximaal. We werken bij voorkeur met een groepsgrootte van 4 personen. Door een groep te vormen ben je volop in staat ook van elkaar te leren. De groep is klein genoeg om jouw praktijksituatie steeds goed in te brengen in de trainingen.

De verkooptraining Sales A is te volgen als een aaneengesloten geheel maar kan desgewenst ook in modules worden afgenomen. Neem volledig vrijblijvend contact met ons op als je meer wilt weten over passende mogelijkheden in jouw eigen situatie.

Met Training Sales A…

  • ben je in staat te achterhalen wat de klant wil
  • buig bezwaren om naar verkoopkansen
  • speel je slim in op de behoefte van de klant
  • ben je een gelijkswaardige gesprekspartner
  • maak je van een klacht een kans
  • sluit je de deal
  • ben jij een betere verkoper

Voorkom dat je…

  1. zonder de juiste voorbereiding op pad gaat
  2. klanten onnodig naar de concurrent gaan
  3. achterhaalde verkoopmethodes gebruikt
  4. een rol speelt, maar blijf jezelf
  5. zomaar aannamens maakt

Ontdek de 8 onderdelen van Training Sales A

De volledige training Sales A is opgebouwd in een afwisselend schema van praktijkgerichte en theoretische elementen. Deze opbouw heeft zijn bewezen effectiviteit.

  • In het eerste onderdeel Hoe ziet een organisatie eruit? maken we je bewust van de omgeving waarin je functioneert.
  • Vervolgens behandelen we de basistheorie van marketing in een notendop
  • In het onderdeel Marketing en marktonderzoek zoomen we verder in en sluiten daarmee het marketingdeel af.
  • Het vierde onderdeel is Trends in verkopen waarin je leert wat verkoop anno nu inhoudt
  • Het vijfde onderdeel geeft een onderbouwing bij het klanten vinden, werven en behouden
  • Deel 6 heet Een goede planning, het halve werk
  • In deel 7 staan we stil bij de rollen van de inkoper versus de verkoper
  • Het theoretische deel van de training wordt tenslotte afgesloten met de module Voorraad en distributie

Voorproefje: cruciale fout nummer 5

In onze trainingen lassen we tijdens rollenspelen vaak een pauze in zodra de verkoper begint aan zijn productpresentatie. De vraag is dan heel simpel: “weet je voldoende over de behoeften van de klant of prospect om nu met je presentatie te beginnen?” Negen en negentig van de honderd keer is dat niet het geval. Wacht net zo lang met het presenteren van je oplossing totdat je voldoende weet over de problemen en de behoeften van de klant. Pas dan kun je naar een oplossing toewerken, niet eerder. Als je zondigt tegen deze regel, zorg er dan voor dat je een kei bent in het oplossen van bezwaren!

In mijn zoektocht  naar een juiste training voor sales skills kwam ik in contact met Robert-Jan Schoor van Salestijger.nl Direct begrepen deze mensen mijn wens en behoefte en wat nog veel mooier was: ze begrepen ook mijn wensen waarvan ik nog niet wist hoe ik ze woorden moest geven.

Dat stukje wat je wel wilt bereiken maar nog niet weet hoe halen zij in je naar boven! In groepsverband werden wij ieder persoonlijk passend bij zijn of haar situatie getraind en klaar gestoomd voor een hoger level. SalesTraining is 1 maar wat Salestijger met je doet is Salestraining  + ontwikkeling . Hier heb ik dagelijks profijt van en help mij om vele deals succes vol af te sluiten.

Je kunt wel iets leren maar je moet ook weten hoe je het moet toe passen. En om dat onder de knie te krijgen is Salestijger een echte aanrader! Van harte aanbevolen!

Testimonial Mijndert de Jong

Mijndert de Jong

Salesmanager Agriculture Machinery

Ben je er klaar voor om de beste te worden in jouw vak?